Act. 3. Publica la teva primera entrada i els permisos

En el moment de publicar una entrada hem de decidir quin nivell de permisos volem donar. Per a entendre-ho millor,  a quin grup vols permetre veure els teus continguts? Per a tothom? només per a tu? Per a qualsevol membre de la comunitat UOC?… Tens diverses opcions que et descrivim a continuació:

• Pública: Aquest contingut estarà disponible per a tothom que accedeixi a la publicació, no requereix estar autenticat. Cal apuntar que per a aquest tipus de publicacions s’ha d’anar amb més compte encara amb respectar els drets d’autor i citar bé les fonts usades.
  • Protegit amb Contrasenya: És semblant a una entrada pública, però només és visible per a els/les usuaris/es amb contrasenya.
  • Campus: Aquest contingut és visible per a totes les persones que formen part de la comunitat UOC, alumnat, personal docent, equip de gestió, col·laboradors, en resum, qualsevol persona que disposi d’un login al campus.
  • Aula: Aquest contingut només el podran veure els teus companys i companyes d’aula. El contingut es publica en el teu espai personal però també és visible en l’Àgora de l’Aula, perquè pugueu veure i compartir les vostres creacions i continguts. Per a això hauràs d’etiquetar l’activitat amb una categoria d’ActiFolio, però t’ho expliquem més endavant.
  • Professorat: Donant permís al professorat permetràs que el Personal Docent de la UOC pugui veure els teus lliuraments, però evitaràs que els teus companys/es puguin accedir a aquest.
  • Privat: Aquest contingut només és visible per a tu.

ACTIVITATS

• Segueix els vídeo tutorials dedicats a com publicar una entrada i decideix amb quins permisos ho faràs. I recorda! sí dónes permís al professorat o aula sempre hauràs d’indicar a quina ActiFolio pertany!
  • Comprova el diferent estat de les teves entrades i com pots veure el número de permisos i visites (multiview) seguint el recurs d’aprenentatge que detallem a continuació.
  • Folio es considera una eina amb múltiples funcions:
    • diari personal
    • quadern d’entregues per al professorat
    • espai per compartir a l’Àgora amb els/les companys/es
    • portafolis d’estudiant
    • portafolis professional

Si mirem les tipologies de permisos que té cada Àgora o Folio veuràs diferents maneres de fer-ho servir. Has trobat algun Folio amb totes les entrades públiques? I privades? I Àgores? Has pensat com vols fer servir el teu Folio mitjançant els permisos?

RECURSOS D’APRENENTATGE