Activitat 3. Publicar la vostra primera entrada i els permisos

En el moment de publicar una entrada heu de decidir quin nivell de permisos voleu donar. Per entendre-ho millor, a quin grup voleu permetre veure els vostres continguts? Per a tothom? Només per a vosaltres? Per a qualsevol membre de la comunitat UOC? Etc. Teniu diverses opcions que es descriuen a continuació:

• Pública: aquest contingut estarà disponible per a tothom que accedeixi a la publicació, no requereix estar autenticat. Cal apuntar que per a aquest tipus de publicacions s’ha d’anar amb més compte encara de respectar els drets d’autor i citar bé les fonts usades.
  • Protegit amb contrasenya: és semblant a una entrada pública, però només és visible per a als usuaris amb contrasenya.
  • Campus: aquest contingut és visible per a totes les persones que formen part de la comunitat UOC, alumnat, personal docent, equip de gestió, col·laboradors, en resum, qualsevol persona que disposi d’un login al campus.
  • Aula: aquest contingut només el podran veure els vostres companys i companyes d’aula. El contingut es publica al vostre espai personal però també és visible a l’Àgora de l’Aula, perquè pugueu veure i compartir les vostres creacions i continguts. Per a això haureu d’etiquetar l’activitat amb una categoria d’ActiFolio, però s’explica més endavant.
  • Professorat: donant permís al professorat permetreu que el personal docent de la UOC pugui veure els vostres lliuraments, però evitareu que els vostres companys i companyes hi puguin accedir.
  • Privat: aquest contingut només és visible per a vosaltres.

Activitats

• Seguiu els videotutorials dedicats a com publicar una entrada i decidiu amb quins permisos ho fareu. I recordeu, si doneu permís al professorat o aula sempre haureu d’indicar a quina ActiFolio pertany!
  • Comproveu el diferent estat de les vostres entrades i com podeu veure el nombre de permisos i visites (multiview) seguint el recurs d’aprenentatge que es detalla a continuació.
  • Folio es considera una eina amb múltiples funcions:
    • diari personal
    • quadern d’entregues per al professorat
    • espai per compartir a l’Àgora amb els/les companys/es
    • portafolis d’estudiant
    • portafolis professional

Si mireu les tipologies de permisos que té cada Àgora o Folio veureu diferents maneres de fer-ho servir. Heu trobat algun Folio amb totes les entrades públiques? I privades? I Àgores? Heu pensat com voleu fer servir el vostre Folio mitjançant els permisos?

Recursos d’aprenentatge