Exportar i importar el teu Folio

Un dels avantatges de la proposta tecnològica sobre la qual funciona Folio és la seva flexibilitat a l’hora d’ajudar-te a que puguis portar amb tu el contingut allà on vagis. Això vol dir que d’una manera molt senzilla (i que veurem a continuació) pots exportar el teu Folio actual i importar-ho sense haver de patir per problemes de continuïtat o configuració.

Com exportar el teu Folio

Arribats aquest punt ja deus conèixer a fons el teu taulell de Folio, però és probable que no hagis navegat gaire per l’apartat d’eines. Aquí pots trobar un seguit de funcionalitats que et facilitaran certes tasques que si bé no són gaire habituals, poden resultar-te molt útils en alguns moments.

Una d’elles és la possibilitat d’exportar el teu contingut. A efectes pràctics això implica la creació d’un fitxer que pot contenir tota la informació disponible al teu Folio (de tu depèn quins elements vols incloure-hi) en un format estandarditzat i que després puguis tornar a importar amb facilitat. Només caldrà que seleccionis la opció Exporta del menú d’eines.

Una vegada hi accedeixis veuràs que només et cal escollir quin tipus de contingut voldràs exportar: et recomanem que facis servir la opció Tot el contingut, que com el propi sistema t’indicarà permetrà exportar tot el contingut (pensa en una còpia exacta del teu Folio).

Una vegada hagis seleccionat la opció que t’interessa només et caldrà prémer el botó Descarrega el fitxer d’exportació i, com el propi nom indica, se’t descarregarà un fitxer únic que hauràs de fer servir en el moment d’importar el contingut.

Com importar el teu Folio al teu nou espai

Ja una vegada al teu nou espai, on hauràs configurat wordpress, fes servir l’opció Importa del mateix menú que abans. De les opcions que se’t presentaran, fes servir Executar l’importador de WordPress (tot i que, com veus, tens un seguit d’opcions addicionals).

Veuràs ara que aquí les opcions són encara menys, ja que només podràs escollir quin fitxer importar (el que vas descarregar abans) i fer servir el botó per importar.

És probable que el sistema et pregunti si vols descarregar les imatges que has importat. Si és així, prem Si i totes les teves entrades i el teu contingut hauríen d’estar disponibles per a tu com si fos una continuació del teu Folio.